DAGENS FORHOLD


10°

5
(m/s)

Wind(m/s)


Webkamera

Loypekart


   


DAGENS FORHOLD


10°

5
(m/s)

Wind(m/s)


Webkamera

Loypekart


   


DAGENS FORHOLD


10°

5
(m/s)

Wind(m/s)


Webkamera

Loypekart


Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på spørsmål vi ofte får. Les gjennom dem og se om du finner svaret her eller andre steder på nettsiden vår før du sender oss mail eller tar kontakt på telefon.

Har dere åpent?

Tjørhomfjellet har åpent hver dag fra 09.00-16.00 (stolheisen stenger 15.30 frem til 1. februar). Ålsheia har åpent i helger og ferier fra 09.30-16.00. I tillegg er det kveldskjøring i Ålsheia ons-lør 17.00-21.00 frem til 19. mars.
Les mer om våre åpningstider HER eller se vår morgenoppdatering som postes rundt klokken 08.00 på facebook og instagram for dagens åpningstider.

Åpning av ytterlige heiser og bakker vil skje når det er nok snø, og det vil postes om på facebook og instagram når de åpner.

Hvordan blir været?

Vi bruker yr.no når vi forteller dere hvordan været blir. Dere kan enkelt sjekke dette selv. Sjekk HER for Tjørhomfjellet og HER for Ålsheia. Om været påvirker åpning eller lignende vil vi poste om på morgenoppdatering på sosiale medier rundt klokken 08.00.

Er dere utsolgt for heiskort?

Dersom det står at tilgjengeligheten er 0 i netthandelen vår er vi dessverer utsolgt for heiskort for den aktuelle dagen. Noen dager tar vi en vurdering i 12-13 tiden om vi vil legge ut flere ettermiddagskort om det er kapasitet til det. Da er det bare å sjekke netthandelen vår HER

Har dere fortsatt antallsbegrensing i anlegget?

Ja, det har vi. Dette er ikke lenger på grunn av korona, men fordi vi har en maks kapasitet på hvor mange vi kan ha i anlegget vårt på grunn av størrelsen (heiser og løyper). Dette er gjort for å sikre en god opplevelse for de som har betalt for heiskort, sånn at dere slipper de lengste køene og heller kan nyte dagen på ski.

Jeg trenger ledsager

Dersom du har behov for ledsager kjøper du kort til deg selv til ønsket dato.
Ledsager sender oss en mail til post@sirdalskisenter.no med kopi eller bilde av ledsagerbevis, så sendes det over en promokode som kan brukes for å bestille billett til barnepris for ledsager..

Hvordan er føret?

Se vår morgenoppdatering for dagens føre på facebook eller instagram som postes i 8-tiden, eller se fnugg.no/sirdal

Kan jeg kjøpe sesongkort?

Vi er dessverre utsolgt for sesongkort for i år. Neste mulighet for kjøp av sesongkort blir for sesongen 22/23.

Hvor kan jeg kjøre akebrett?

Det er ikke tillatt å kjøre akebrett i noen av våre anlegg. Les mer om hvor du kan ake i Sirdal HER

Må jeg booke online før jeg kommer?

Alt av heiskort, skiutleie, skiskole, skiservice etc. må bookes online. Det trenger ikke å gjøres før ankomst, men om dere venter helt til dere kommer kan man risikere at det er utsolgt. Hvis det ikke er tilgjengelig i netthandelen betyr det at der er utsolgt.

Book heiskort HER

Book skiutleie HER

Book skiskole og skiservice på samme link som til skiutleie, men under riktige faner.

Hvor henter jeg ut billetten jeg har bestilt?

Våre henteautomater kan du finne utenfor restauranten i Hulderheimen, utenfor skiutleien ved stolheisen og utenfor varmestua i Ålsheia. Skann QR-koden du har fått tilsendt på mail, så får du kortene ut i automaten.

Selger dere klippekort?

Nei, vi selger ikke klippekort. Les om hvilke korttyper vi tilbyr HER

Kan jeg endre kortet mitt til en annen dato?

Dersom du gir beskjed til oss innen 10 dager før du skal bruke kortet kan vi flytte det til en annen dag. Send oss da en e-mail på post@sirdalskisenter med produktkvittering, dato på kort, antall kort og hvilken type kort, så sender vi over promokoder så du kan booke for ny dag.

Jeg har fått positiv koronatest, hva gjør jeg?

Dersom du er så syk at du ikke kommer deg opp i skitrekket, vil vi gi deg en promokode så du kan bytte billettene til en annen dag. Det eneste vi vil ha fra deg er en legeerklæring sendt til post@sirdalskisenter.no.

Hvordan booker jeg overnatting?

Overnatting bookes HER.

Hvordan bruker jeg heiskort jeg har booket via overnatting?

Heiskortene vil bli lagt i rommene så de er klare ved ankomst. Dersom du booker overnatting vil heiskortet gjelde for dagen etter innsjekk.

For eksempel:

Booker du leilighet fra lørdag-søndag vil heiskortet være tilgjengelig for søndag.

Booker du leilighet fra fredag-lørdag vil heiskortet være tilgjengelig for lørdag.

Jeg la igjen chipkortet jeg ladet opp med billett hjemme

Vi kan flytte over billetten din til et annet chipkort!

Ta med produktkvitteringen til skiutleien i Tjørhomfjellet så fikser vi det der.

Ta med et nytt chipkort du vil ha billetten ført over på, eller betal 70,- for et nytt.

Trenger jeg heiskort for barn under 7 år?

Ja, det gjør du. Les mer om våre heiskortpriser HER

Må jeg betale for å bruke barnebåndet i Ålsheia?

Nei, det trenger du ikke. Les mer om våre barneområder HER

Jeg har rabattkort fra elev/studentkalenderen – hvordan bruker jeg denne?

Rabattkortene fra Elevkalenderen gjelder kun i ukedager fra mandag-fredag. Den kan ikke kjøpes i netthandelen. For å få brukt dette kan du vise den frem ved oppmøte hos en av våre ansatte i skiutleien i Tjørhomfjellet som ordner rabatt så får man kjøpe billett på stedet.

Går det buss opp til dere?

Skibussen går opp og ned til Sirdal i helger og ferier. Les mer om skibuss HER

Kan jeg booke bord i restauranten, Sirdal Lodge?

Det kan du! Bord bookes på Facebooksiden til Sirdal Lodge, HER

Fant du ikke svar på det du lurte på? Send oss en mail på post@sirdalskisenter.no eller ring oss i åpningstidene på +47 51 20 81 80