Her finner du svar på spørsmål vi ofte får. Les gjennom dem og se om du finner svaret her eller andre steder på nettsiden vår før du sender oss mail eller tar kontakt på telefon.
Har dere åpent?
Tjørhomfjellet har åpent hver dag fra 09.00-16.00 (stolheisen stenger 15.30 frem til 1. februar). Ålsheia har åpent i helger og ferier fra 09.30-16.00. I tillegg er det kveldskjøring i Ålsheia ons-lør 17.00-21.00 frem til medio mars.
Les mer om våre åpningstider HER eller se vår morgenoppdatering som postes rundt klokken 08.00 på facebook og instagram for dagens åpningstider.
Åpning av ytterlige heiser og bakker vil skje når det er nok snø, og det vil postes om på Facebook når de åpner.
Hvordan blir været?
Vi bruker yr.no når vi forteller dere hvordan været blir. Dere kan enkelt sjekke dette selv. Sjekk HER for Tjørhomfjellet og HER for Ålsheia. Om været påvirker åpning eller lignende vil vi poste om på morgenoppdatering på sosiale medier rundt klokken 08.00.
Når åpner Nyestøl og/eller parken i Ålsheia?
I Nyestøl, og flere av våre andre løyper er vi helt avhengige av natursnø. Det betyr vi trenger mye natursnø før vi kan åpne disse områdene. Når driftsavdelingen vurderer det som forsvarlig å kjøre med tråkkemaskin i de ulike løypene vil de gjøre alt de kan for å åpne løypene så tidlig som mulig. Det annonseres på sosiale medier når flere løyper åpner og hvilke løyper som er åpne.
Parken i Ålsheia åpner så snart det åpnes flere løyper i anlegget. Det annonseres på sosiale medier når parken åpner.
Er dere utsolgt for heiskort?
Dersom det står at tilgjengeligheten er 0 i netthandelen vår er vi dessverer utsolgt for heiskort for den aktuelle dagen. Noen dager tar vi en vurdering i 12-13 tiden om vi vil legge ut flere ettermiddagskort om det er kapasitet til det. Da er det bare å sjekke netthandelen vår HER
Har dere fortsatt antallsbegrensing i anlegget?
Ja, det har vi. Dette er ikke lenger på grunn av korona, men fordi vi har en maks kapasitet på hvor mange vi kan ha i anlegget vårt på grunn av størrelsen (heiser og løyper). Dette er gjort for å sikre en god opplevelse for de som har betalt for heiskort, sånn at dere slipper de lengste køene og heller kan nyte dagen på ski.
Jeg trenger ledsager
Dersom du har behov for ledsager kjøper du kort til deg selv til ønsket dato.
Ledsager sender oss en mail til post@sirdalskisenter.no med kopi eller bilde av ledsagerbevis, så sendes det over en promokode som kan brukes for å bestille billett til barnepris for ledsager.
Hvordan er føret?
Se vår morgenoppdatering for dagens føre på facebook eller instagram som postes i 8-tiden, eller se fnugg.no/sirdal
Kan jeg kjøpe sesongkort?
Det kan du! Sjekk netthandelen vår HER
Hvor kan jeg kjøre akebrett?
Det er ikke tillatt å kjøre akebrett i noen av våre anlegg. Les mer om hvor du kan ake i Sirdal HER
Må jeg booke online før jeg kommer?
Alt av heiskort, skiutleie, skiskole, skiservice etc. må bookes online. Det trenger ikke å gjøres før ankomst, men om dere venter helt til dere kommer kan man risikere at det er utsolgt. Hvis det ikke er tilgjengelig i netthandelen betyr det at der er utsolgt.
Book heiskort HER
Book skiutleie HER
Book skiskole og skiservice på samme link som til skiutleie, men under riktige faner.
Hvor henter jeg ut billetten jeg har bestilt?
Våre henteautomater kan du finne utenfor restauranten i Hulderheimen, utenfor skiutleien ved stolheisen og utenfor varmestua i Ålsheia. Skann QR-koden du har fått tilsendt på mail, så får du kortene ut i automaten.
Selger dere klippekort?
Nei, vi selger ikke klippekort. Les om hvilke korttyper vi tilbyr HER
Kan jeg endre kortet mitt til en annen dato?
Dersom du gir beskjed til oss innen 10 dager før du skal bruke kortet kan vi flytte det til en annen dag. Send oss da en e-mail på post@sirdalskisenter med produktkvittering, dato på kort, antall kort og hvilken type kort, så sender vi over promokoder så du kan booke for ny dag.
Hvordan booker jeg overnatting?
Overnatting bookes HER.
Hvordan bruker jeg heiskort jeg har booket via overnatting?
Heiskortene vil bli lagt i rommene så de er klare ved ankomst. Dersom du booker overnatting vil heiskortet gjelde for dagen etter innsjekk.
For eksempel:
Booker du leilighet fra lørdag-søndag vil heiskortet være tilgjengelig for søndag.
Booker du leilighet fra fredag-lørdag vil heiskortet være tilgjengelig for lørdag.
Jeg la igjen chipkortet jeg ladet opp med billett hjemme
Vi kan flytte over billetten din til et annet chipkort!
Ta med produktkvitteringen til skiutleien i Tjørhomfjellet så fikser vi det der.
Det koster 250,- for erstatning av sesongkort. Dette gjelder ved glemt, mistet, forvekslet kort etc. Kontakt skiutleien ved stolheisen.
Trenger jeg heiskort for barn under 7 år?
Ja, det gjør du. Les mer om våre heiskortpriser HER
Må jeg betale for å bruke barnebåndet i Ålsheia eller tautrekket i Hulderheimen?
Nei, det trenger du ikke. Les mer om våre barneområder HER
Har dere studentrabatt?
Vi har ikke studentrabatt på våre produkter.
Går det buss opp til dere?
Boreal kjører Skibussen opp og ned til Sirdal i helger og ferier. Les mer om skibuss HER
Kan jeg booke bord i restauranten, Sirdal Lodge?
Det kan du! Bord bookes på Facebooksiden til Sirdal Lodge, HER
Fant du ikke svar på det du lurte på? Send oss en mail på post@sirdalskisenter.no eller ring oss i åpningstidene på +47 51 20 81 80